Ce pași trebuie să urmezi pentru un somn sănătos ?

0
30

Somnul este o parte integrantă a vieții umane și este un proces activ cu multe funcții. De ce este somnul atât de important? Pentru că ne redă energia fizică și mentală de care avem nevoie pentru a face față provocărilor de zi cu zi, iar patul și salteaua în care dormim trebuie să ofere un grad sporit de confort și relaxare. Am consultat specialiștii Askona.ro, unul dintre cei mai mari producători de paturi și saltele pentru a afla care sunt criteriile importante după care se aleg aceste obiecte.

 

Somnul este o stare fiziologică periodică, opusă stării de veghe, caracterizată printr-o reacție redusă la lumea, care ne înconjoară. Aceasta este stare naturală a organismului, necesară pentru funcționarea normală a tuturor organelor și sistemelor sale si unul dintre principalii factori, care influențează starea de sănătate.

Prin urmare, este important să avem grijă de somn. Există câțiva pași simpli, care ne ajută să dormim suficient cum sunt amenajarea corecta a dormitorului dar si setarea unei rutine pentru somn

Locul de dormit

Crearea condițiilor ideale în dormitor este una dintre cele mai importante condiții pentru un somn de calitate. Nivelul de umiditate trebuie să fie de cel puțîn 50 %, iar aerul trebuie să fie curat și proaspăt. Este util să dormiți la o temperatură de 18–20 grade sau la 16 grade, dacă sunteți în pijamaua potrivită. Iluminarea este un alt aspect important. Este recomandat să dormiți în încăperi cât mai întunecate, doar în astfel de condiții se produce hormonul de somn: melatonina. Pentru aceasta vă recomandăm perdele cu 100 % opacitate(blackout). Mai mult este indicat că în dormitor să nu existe nici un aparat electric, cu excepția corpurilor de iluminat. Nu ar trebui să fie nici televizor și nici alte gadgeturi.

Cum alegem patul, salteaua și accesoriile pentru un somn sănătos ?

Un somn bun depinde de alegerea patului potrivit pentru fiecare în parte, la fel și în cazul slatelei dar și de calitatea accesoriilor de dormit . Locul ideal pentru dormit include:
• O saltea bine aleasă pentru a vă ajuta să vă relaxați.
• husă de saltea, care permite utilizarea saltelei pentru o perioadă lungă de timp.
• Lenjerie de pat de calitate, să nu vă fie mult prea cald
• Perna selectată corespunzător, care va oferi un sprijin adecvat coloanei cervicale
• pilota, care va crea microclimatul potrivit astfel încât să nu vă treziți din cauza schimbărilor de temperatură.

Specialiștii Askona spun că cel mai important lucru în asigurarea unui somn sănătos și, că urmare, a sănătății umane este o saltea bună. O saltea de proastă calitate sau nepotrivită pentru o anumită persoană poate duce la o serie de boli grave sau la somn neliniştit. Un alt aspect important este și calitatea materialelor din care saltele sunt realizate. Mai mult aceștia spun că un pat nu este doar un loc de dormit și odihnă, este un obiect care dă plăcere, atât din punct de vedere fizic, cât și din punct de vedere estetic. În prezent exista tehnologii de ultima generație care ne ajuta să ne sporim comfortul.

Pentru că somnul să se desfășoare în condiții confortabile, este necesar să se țînă cont de caracteristici precum: dimensiunea patului, înălțimea spatelui și confortul saltelei. În total, ele creează exact gradul de confort de care aveți nevoie.

Accesoriile au și ele o importanță deosebită. Astfel, perna trebuie să fie moale și elastică. Cele umplute strâns nu oferă de obicei un somn confortabil, așa că este mai bine să le alegeți pe cele plate sau ortopedice. Pernele ortopedice favorizează o respirație adecvată. Întregul spațiu din dormitor ar trebui să creeze o atmosferă de comfort pentru că acesta este un loc în care doriți să evadați de probleme, să gășiți liniște și să obțineți un somn sănătos.

Obișnuințele

Pentru a avea un somn bun și a obține o odihnă sănătoasă în timpul nopții ca să nu vă treziți dimineața cu dureri de cap, trebuie respectate următoarele reguli:

Trebuie să adormiți și să vă treziți la aceleași ore. Această regulă trebuie respectată nu numai în timpul zilelor lucrătoare, ci și în weekend sau în vacanță. Cel mai bun moment pentru a merge la somn este până la ora 23.00, când producția de melatonină, hormonul somnului, atinge punctul maxim. Nerespectarea acestui lucru poate duce la dureri de cap.

O altă indicație este să nu consumați substanțe tonice și nici să nu folosiți cu doua ore înainte de culcare gadgeturi și nu vă uitați la televizor, deoarece lumina de la acestea împiedică producerea de melatonină. Alimetatia echilibrată și activitatea fizică sunt de asemenea alți factori importanți pentru obținerea unui somn sănătos.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.