Uriașele beneficii ale unui birou ordonat

Când ne gândim la un spaţiu de lucru, avem deja imaginea unor birouri inundate de calculatoare și lucrări de predat, de post-it-uri cu fel de fel de urgenţe, de liste, dosare, mape şi nu numai. Alții, însă, nu suportă un astfel de talmeș-balmeș.

Specialiștii spun că beneficiile unui spațiu de lucru curat sunt, practice, nelimitate. Deși poate pentru unii nu este atât de evident, păstrarea unui birou curat în permanenţă vă va menține mai fericiți pentru că:

1. Minimizează stresul

Păstrarea biroului curat şi organizat vă permite să reduceţi nivelul de stres la minim. Un birou aranjat vă ajută să păstrați lucrurile în mod sistematic şi să fiţi mai chibzuiţi.

2. Economia de timp

Dacă aţi lucra într-un birou care trebuie curăţat zilnic, vă face să pierdeți timp prețios. Munca într-un birou curat este exact opusul. Păstrarea unui birou curat în orice moment, va crește capacitatea de concentrare, ceea ce va conduce la productivitate și la salvarea timpului pentru a efectua sarcini care chiar contează.

3. Îmbunătățește sănătatea

Birourile răvăşite pot deveni mari surse de bacterii. Așadar, poți să dezvolţi multe boli și, în consecinţă, să utilizaţi zilele libere pe post de concediu medical. Au fost efectuate mai multe studii cu privire la mediul în care lucrează oamenii în urma cărora s-a demonstrat că acesta este poate fi un focar de infecţie. Puteţi să aveţi întotdeauna la îndemână o sticluţă cu dezinfectant.

4. Prima impresie

Credeţi sau nu, aparenţele contează, iar aspectul spațiului vostru de lucru afectează modul în care sunteţi perceput. Drept urmare puteţi fi considerat de încredere, conştiincios, serios şi corect sau nu.

5. Pentru sănătatea mintală

Desfăşurarea muncii într-un mediu curat poate reduce stresul și vă ajută să aveţi mintea limpede pentru sarcinile reale. Vă poate ajuta chiar să vă simţiţi mai fericiţi, mai relaxaţi și mai mulțumiţi. Se spune că dezordinea fizică poate duce la dezordinea mintală și, invers…

IMPORTANT

Ideal ar fi ca până la terminarea timpului de lucru să vă păstraţi 5 – 10 minute pentru a face ordine. Dacă dimineaţa, atunci când intraţi în birou, găsiţi dezordine şi debandadă vă mai vine să vă apucaţi de treabă?

Foto: pexels.com